İçeriğe git


Denizciyiz'e Hoşgeldiniz
Türkiye'nin Denizcilik Forumu'na Hoşgeldiniz. Denizcilik sektörüne 8 yıldır ücretsiz hizmet veren ve hizmet kalitesini yükseltmeyi amaç edinmiş sitemize şimdi üye olarak tüm özelliklere sınırsız erişim sağlayabilirsiniz. Zaten üyemizseniz giriş yapabilir - veya ücretsiz olarak yeni üyelik oluşturabilirsiniz!
Resim

FPSO ve Offshore isleri

- - - - - fpso offshore platform

  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya 29 yanıt gönderildi

#1
volkanozan

volkanozan
  • Denizci
  • 18 İleti
  • Konum:istanbul

Forumda heralde bu islerle ilgili bilgi almak isteyenler vardir, malum Turkiye de bu konuda bilgisi olan cok kisi yok. 

Fpso da cargo supervisor olarak calisiyorum, sorusu olan olursa , elimden geldigi bu tip islerle ilgili bilgi vermeye calisirim.



Facebook Yorumlar

#2
cenko32

cenko32

    Kaptan

  • Kurucu
  • 695 İleti
  • Konum:izmir

Cok doğru, gerçekten hiç bilgimiz yok,

 

Böyle bir durumda neyi sormak gerektiğini kestirmek de zor.

 

Görevinizi, çalışma şartlarınızı ve nasıl böyle bir işi bulduğunuzu anlatabilirseniz, bir çok kişiye yardımınız dokunur.

 

Şimdiden çok teşekkürler.

 

Selametle...



#3
volkanozan

volkanozan
  • Denizci
  • 18 İleti
  • Konum:istanbul

En basit sekilde 2.kpt lik ile benzer diyebilirim. Burada bir cok departman ve 100 e yakin da calisan var. 24 saat calismanin oldugu bir yer. 12 ser saatlik vardiylar halinde calisiliyor.

Kontratlar ise her yerde degisiklik gosteriyor, genel olarak 3 kontrat tipi;

6/6, 4/4 veya tecrubeli iseniz 2 hafta iceri 3 hafta izin seklinde ki bu sadece kuzey denizi icin gecerli.

Afrika tarafi icin 4 haftalik diger yerler icin ise 6 haftalik veya 4 haftalik kontratlar var. BEn brezilya da calistigim icin 6/6 calisiyorm. Maaslari gemiden daha iyi. 12 ay boyunca odeme yapiyorlar.

Internette bulabileceginiz bir suru site var is basvurusunda bulunabilmek icin. Simdi burda adini vermeyim sitelerin. Tabi biraz sabirli olmak lazim ve ciddi olarak kovalamak lazim. Ben sahsen oyle yaptim.

 

Fpso ve petrol platformlarina girebilmek icin kesinlikle tanker tecrubesi sart. Hatta ham petrol tankeri olmasi gerek diyebilirm.

 

Onun haricinde saha da calisma yapan bir cok buyuk romorkor var, supply vessel veya diving support vessel diyebilecegim Dynamic Position sistemi kullanan gemiler bunlar.

Onlarda da calisma sureleri ve maaslar cok iyi durumda ve surekli olarak adam araniyor diyebilirim. Tabi zabit anlaminda konusuyorum. Onlara basvuru icin ise oncelikle DP kursunu gormeniz ve sertifikasini almaniz gerekiyor. Turkiyede malesef yok bu kurslar, ucuz da degil ve 6 ay da staj yapmaniz gerekiyor. Ama ben su an zabit olsaydim kesinlikle bu ise yonelirdim. 



#4
emrekubat

emrekubat
  • Denizci
  • 71 İleti

süvari bey merhaba 

ben çok araştırdım bu işi 

kimyasal tankerlerde çalışıyorum sırf bu yüzden ham petrole geçsemmi diye bile düşündüm.

araştırdım ukrayna ve napolide kurslar var önce basic kursu ardından 1 ay staj sonra tekrar advanced kursu var ve tekrar staj. fiyat konusu kalacak yer vs hepsi tamam

ama iş bulma konusunda staj konusunda bir yardım edermisiniz dediğimde hepsi kıvırıyor. bu iş içindan ise dökülücek para yaklaşık 10 bin dolar (fazla fazla ) ve en kötü ihtimal  2-3 ay staj yeri bulduğunuzda 5-6 ay lık bir süreç geçiyor.

iş konusunda bilsemki şurası beni alacak hiç düşünmeden gideceğim ama iş konusu sıkıntılı :S türk olmamız hasebiyle herhalde pasaport , kötü olarak bilinmemiz vs. 


Hayat ; Biz gelecek hakkında planlar yaparken başımızdan geçenlerdir...

#5
d!lémmâ

d!lémmâ

    ««»»ڪےєςкเภเ««»»

  • Co-Admin
  • 4185 İleti
  • Konum:Seyrü Seferdé

merhabalar sakıncası  yoksa  kısaca işle  ilgili özgeçmişinizden bahsedermisiniz  ?   nasıl girdiniz  hangi yollardan geçtiniz vs.


Bir işi murâd itme
Hak'dandır O red itme
Oldıysa inâd itme
Mevlâ görelim neyler.Neylerse güzel eyler



*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

--DeNizCiLik UploadLarıM İçiN TıkLayIn--


4shared.com yasaklandı..
8.8.8.8
8.8.4.4
Hızlı ve sorunsuz erşim için bu DNS leri kullanabilirsiniz







#6
volkanozan

volkanozan
  • Denizci
  • 18 İleti
  • Konum:istanbul

süvari bey merhaba 

ben çok araştırdım bu işi 

kimyasal tankerlerde çalışıyorum sırf bu yüzden ham petrole geçsemmi diye bile düşündüm.

araştırdım ukrayna ve napolide kurslar var önce basic kursu ardından 1 ay staj sonra tekrar advanced kursu var ve tekrar staj. fiyat konusu kalacak yer vs hepsi tamam

ama iş bulma konusunda staj konusunda bir yardım edermisiniz dediğimde hepsi kıvırıyor. bu iş içindan ise dökülücek para yaklaşık 10 bin dolar (fazla fazla ) ve en kötü ihtimal  2-3 ay staj yeri bulduğunuzda 5-6 ay lık bir süreç geçiyor.

iş konusunda bilsemki şurası beni alacak hiç düşünmeden gideceğim ama iş konusu sıkıntılı :S türk olmamız hasebiyle herhalde pasaport , kötü olarak bilinmemiz vs. 

 

Fpso da calismak istiyosan ham petrol tecruben olmasi sart. Yanliz tecrubeden kastim 2.kpt/2.muh olarak . Ukrayna ve napoli de dedigin kurslar ise sanirim DPO ile alakali. Cunku Fpso icin denizcilerin almasi gereken bir egitim yok. Sadece HUET denen bir kurs var o da helikopter icin.

 

Ayrica DPO olabilmek icin tanker tecrubesine de gerek yok, cunku tamamen ayri isleri yapiyorlar. Arastirdiysan biliyorsundur gerci ama gene de hatirlatayim, gidecegin kurs mutlaka Nautical Institute den akreditasyonu olan bir yer olmali. http://www.nautinst..../dp-centres.cfm  burdan uygun kurslarin listesini indirebilirsin. 

Benim su anda bildigim en ucuz kurs 800 euro ile Romanya daki. 2 arkadasim Aralik ayinda gidiyorlar kursa. 2 kere kurs olacagi icin 1600 euro ya gelicek.

Liste uzun, usenmeden hepsi ile irtibata gecip staj konsunda da fiyat konusunda da bilgi alabilirsiniz.

Turk olmamiz tabki bir dezavantaj olarak gorunebilir ama bu tamamiyle bizim bu islere girmememis olmamizdan kaynaklaniyor, yani iyi veya kotu bir fikirleri bile yok hakkimizda. Calisan  sayimiz artarsa ve iyi performans gosterirsek, sirketler tabiki calismak isterler.

10.000 dolar biraz abartili bir rakam olmus, gidip 5 yildizli otelde kalip alemde yaparim seklinde dusunduysen, veya o surede calisamayacagini hesaba katiyorsan o ayri tabi, ama kaz gelecek yerden de tavuk esirgenmez. O kazi da kimse tutup getirmez. SUna eminim eger kursa gidersen o parayi vermis olmanin da etkisiyle staj icin saldirir ve sonunda bir yer bulursun. 

Sonuc olarak sirketleri veya crewing acentalarini arayip ben kursa gidersem bana staj bulurmusunuz gibi ucu acik konusmak var, bi de ben kursumu gordum staja cikmak istiyorum demek var.

Allah turk sirketlerini basimizdan tabiki eksik etmesin kazanclarini da bol eylesin ama bizler yurtdisina acilmadigimiz surece adam bulma sikintisi cekmeyecekler ve bizim icin kesenin agzini da acmayacaklar, kumanyadan kesmeye devam edecekler, kontrat bittikten sonra bir kac ay takmaya devam edecekler vs vs, herkesin bildigi ve artik normal karsiladigi seyler bunlar.

Calsitigin yerden gunu gunune inmek istiyorsan, maasim zamaninda yatsin istiyorsan, dunya standartlarinda maas almak istiyorum diyorsan, bir yerde gozunu karartman gerek.



#7
volkanozan

volkanozan
  • Denizci
  • 18 İleti
  • Konum:istanbul

merhabalar sakıncası  yoksa  kısaca işle  ilgili özgeçmişinizden bahsedermisiniz  ?   nasıl girdiniz  hangi yollardan geçtiniz vs.

8 yila yakin tanker tecrubem var, bunun 1 yili kimyasalda 3 yili da suezmax tankerde 2.kaptanlik olarak. Bu ise giris seklim ise google da   offshore islerini  aramak ile basladi, karsima cikan her sirketin her crewing agency nin formlarini doldurdum, yada maillerine cv mi yolladim. Bunu usenmeden 3 aya yakin yaptim, sonunda Sbm Offshore sirketinde ise basladim. Ayni yolldan gidilmesine gerek yok. Ben burada bir bosluk vardi buraya girdim. Onemli olan sey israrla takip edilirse girilebiliyor olmasi.



#8
cenko32

cenko32

    Kaptan

  • Kurucu
  • 695 İleti
  • Konum:izmir

Fpso da calismak istiyosan ham petrol tecruben olmasi sart. Yanliz tecrubeden kastim 2.kpt/2.muh olarak . Ukrayna ve napoli de dedigin kurslar ise sanirim DPO ile alakali. Cunku Fpso icin denizcilerin almasi gereken bir egitim yok. Sadece HUET denen bir kurs var o da helikopter icin.

 

Ayrica DPO olabilmek icin tanker tecrubesine de gerek yok, cunku tamamen ayri isleri yapiyorlar. Arastirdiysan biliyorsundur gerci ama gene de hatirlatayim, gidecegin kurs mutlaka Nautical Institute den akreditasyonu olan bir yer olmali. http://www.nautinst..../dp-centres.cfm  burdan uygun kurslarin listesini indirebilirsin. 

Benim su anda bildigim en ucuz kurs 800 euro ile Romanya daki. 2 arkadasim Aralik ayinda gidiyorlar kursa. 2 kere kurs olacagi icin 1600 euro ya gelicek.

Liste uzun, usenmeden hepsi ile irtibata gecip staj konsunda da fiyat konusunda da bilgi alabilirsiniz.

Turk olmamiz tabki bir dezavantaj olarak gorunebilir ama bu tamamiyle bizim bu islere girmememis olmamizdan kaynaklaniyor, yani iyi veya kotu bir fikirleri bile yok hakkimizda. Calisan  sayimiz artarsa ve iyi performans gosterirsek, sirketler tabiki calismak isterler.

10.000 dolar biraz abartili bir rakam olmus, gidip 5 yildizli otelde kalip alemde yaparim seklinde dusunduysen, veya o surede calisamayacagini hesaba katiyorsan o ayri tabi, ama kaz gelecek yerden de tavuk esirgenmez. O kazi da kimse tutup getirmez. SUna eminim eger kursa gidersen o parayi vermis olmanin da etkisiyle staj icin saldirir ve sonunda bir yer bulursun. 

Sonuc olarak sirketleri veya crewing acentalarini arayip ben kursa gidersem bana staj bulurmusunuz gibi ucu acik konusmak var, bi de ben kursumu gordum staja cikmak istiyorum demek var.

Allah turk sirketlerini basimizdan tabiki eksik etmesin kazanclarini da bol eylesin ama bizler yurtdisina acilmadigimiz surece adam bulma sikintisi cekmeyecekler ve bizim icin kesenin agzini da acmayacaklar, kumanyadan kesmeye devam edecekler, kontrat bittikten sonra bir kac ay takmaya devam edecekler vs vs, herkesin bildigi ve artik normal karsiladigi seyler bunlar.

Calsitigin yerden gunu gunune inmek istiyorsan, maasim zamaninda yatsin istiyorsan, dunya standartlarinda maas almak istiyorum diyorsan, bir yerde gozunu karartman gerek.

Genç zabitler için verdiğiniz bu bilgiler çok değerli.Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ediyorum.

 

Genç denizcilere diyorum ki:

 

Türk denizcilerinin uluslararası firmalara açılmaları bir zorunluluk haline gelmiştir.

 

Çalışmanızın karşılığını layığıyla almak istiyorsanız kendinize yatırım yapıp uluslararası firmalara ve yeni iş alanlarına yönelmeniz gereklidir.

 

Kovalamadan, uğraşmadan hiçbir şey olmuyor.

 

Korkmayın, yeterli seviyede yabancı diliniz ve mesleki bilginiz varsa rahatlıkla yapabilirsiniz.

 

Uluslararası alanda Türk denizcileri tanınmamaktadır.Dolayısıyla ne pozitif ne de negatif bir fikir oluşmamıştır.Bu yüzden bu işe atılacak arkadaşlar Türk denizciliğini temsil ettiklerini unutmamalı ve ona göre işlerine asılmalıdırlar.İlk gidenlerin başarısı veya başarısızlığı Türk denizciliğine malolacaktır unutmayın.

 

Selametle...



#9
emrekubat

emrekubat
  • Denizci
  • 71 İleti

çok teşekkur ederim süvari bey bilgiler için . gençliğin verdiği durumdan dolayı başka açıdan bakamamışım olaya haklısınız

bend yabancı bir firmadan başladım stajımda 2 tane turk vardı. 2 kontratta zabitlik yaptım gayet  güzeldi en azından insana değer verildiği ortadaydı. profesyonellik de cabası.

inşallah bizde bu şekilde işlerle karşılaşırız. 

 

not: bunun yapılabildiğini gösterdiğiniz için ben dahil bir çok kişiyi belkide tekrar heveslendirdiniz tekrar teşekkur ediyorum 


Hayat ; Biz gelecek hakkında planlar yaparken başımızdan geçenlerdir...

#10
Engineerofficer

Engineerofficer

    ScoRpio

  • Yönetici
  • 4102 İleti

Verdiginiz bilgiler degerli, bu yuzden tesekkur ediyorum. Turklerin Turkiyenin disina acilamamasinin en buyuk sebebi malesef yabanci dildir. Ingilizcenin yetersizligi bircok kapiyi daha acmadan kapatmaktadir. Bunda suclu elbette denizciler ile birlikte sistemdir. Fakat sistemi oldugu gibi birakip kendimizi gelistirmeliyiz. Mesleki olarak cok iyi duzeyde bilgi sahibi olan arkadaslarimiz mevcut fakat yabanci sirketlere dil yetersizliginden dolayi basvuru dahi yapamiyorlar. Eminim ki bircok Turk zabiti bircok yabanci sirkette rahatlik ile calisabilirler. Tek yapmalari gereken dil seviyelerini yukseltmeleridir. 

 

Yabanci sirketlere acilmamiz hem Turk denizcilere fayda saglayacagi gibi, Turk denizcilik firmalarina da kendilerini gelistirmeleri ve sartlari iyilestirmeleri acisindan firsat olusturacaktir.

 

Benim kisisel fikrim once dil egitiminin Turkiye disinda alinarak ogrenilmesi ve daha sonra yabanci sirketler ile irtibat kurulmasidir. Malesef Turk egitim sistemi bu konuda en azindan ilkogretim ve universiteler acisindan yetersizdir ..




 
 





E-N-G-I-N-E-E-R O-F-F-I-C-E-R

#11
volkanozan

volkanozan
  • Denizci
  • 18 İleti
  • Konum:istanbul

Verdiginiz bilgiler degerli, bu yuzden tesekkur ediyorum. Turklerin Turkiyenin disina acilamamasinin en buyuk sebebi malesef yabanci dildir. Ingilizcenin yetersizligi bircok kapiyi daha acmadan kapatmaktadir. Bunda suclu elbette denizciler ile birlikte sistemdir. Fakat sistemi oldugu gibi birakip kendimizi gelistirmeliyiz. Mesleki olarak cok iyi duzeyde bilgi sahibi olan arkadaslarimiz mevcut fakat yabanci sirketlere dil yetersizliginden dolayi basvuru dahi yapamiyorlar. Eminim ki bircok Turk zabiti bircok yabanci sirkette rahatlik ile calisabilirler. Tek yapmalari gereken dil seviyelerini yukseltmeleridir. 

 

Yabanci sirketlere acilmamiz hem Turk denizcilere fayda saglayacagi gibi, Turk denizcilik firmalarina da kendilerini gelistirmeleri ve sartlari iyilestirmeleri acisindan firsat olusturacaktir.

 

Benim kisisel fikrim once dil egitiminin Turkiye disinda alinarak ogrenilmesi ve daha sonra yabanci sirketler ile irtibat kurulmasidir. Malesef Turk egitim sistemi bu konuda en azindan ilkogretim ve universiteler acisindan yetersizdir ..

Yabanci dil konusunda haklisiniz ama soyle de bir durum var. Ben kendi ingilizcemi hep yetersiz gormusumdur, burada ise baslayinca anladim ki kotu de degilmis. Eminim ki benim durumumda olan bir cok arkadas vardir. Onlar da biraz daha ozguven gostermeli diye dusunuyorum.

Senin de degindigin gibi kendimizi gelistirmeliyiz. Maalesef cogu stajer ve zabit kardesim bunu en iyi yapabilecekleri yer olan gemide bos zamanlarini film ve dizi izleyerek geciriyorlar. 

Okuldan sonra ve bilhassa da zabit olduklari ilk kontrattan sonra nedense gereksiz bir rehavete kaptiriyorlar kendilerini. Halbuki isi ogrenme hatta dili ogrenme daha yeni basliyor. 

Butun kaynaklarimiz zaten ingilizce, bir tasla 2 kus vurmak her zaman elimizde. 



#12
ysndmrfb

ysndmrfb
  • Denizci
  • 6 İleti

Volkan abi iyi günler,
Şimdi herkes bir hevesle FPSO gibi offshore işlere merak salıyor sonrasını getiremiyor veya getirmeyip uğraşmıyor türk gemilerinde devam ediliyor cesaret edilmiyor. ben stajımda birçok FPSO yapmıştık (Avusturalya çevresi) hep hindistanlı ve ruslar çalışıyordu,Ne yazık ki hiç türke raslamadım.
Benim bir planım var önümde 3-4 kontrat atıp sonrasında 1 yıl kadar dil kursunda geçirip iyice akıcı konuşmak sonrasına master veya böyle yabancı şirketlerde daha iyi şartlarda profesyonelce  çalışmak isteğim var.Bu şirketlerde daha sonra kara posizyonunda çalışma imkanları oluyor mu? Acaba sizin engin bilgilerinizden tavsiyeniz ne olur ?



#13
Engineerofficer

Engineerofficer

    ScoRpio

  • Yönetici
  • 4102 İleti

Dynamic Positioning System ile ilgili kucuk bir arastirma yaptim. Dunya uzerinde bircok kurs ya da okul mevcut. Fiyatlarda degiskenlik gosteriyor. Ornegin Amerikada oldugumdan dolayi Florida daki bir okulu arastirdim, 2 ayri kurs bulunmakta. Basic ve advance adinda bu iki kursuda sanirim almak gerekiyor. Okul ile irtibat kurmadim sadece sitesinde ki yazilanlara baktigim kadari ile bu gerekiyor. Acikcasi konu hakkinda daha once hicbir bilgim yoktu. Fakat son birkac gundur baska yerlerde de rastladigim bilgiler dogrultusunda kisa bir arastirma sonucu ortaya guzel bilgiler cikti. Fakat henuz tam olarak arastirmaya zamanim olmadi. Yapilmayacak birsey degil. Burada ki okulun fiyati 2500 USD. Diger kurs da ayni sekilde. Yani toplam 5000 USD gerekiyor. Fakat anlayamadigim sey kurslar 4 gunluk. Yani toplamda 8 gunluk bir kurs. Verilen 5000 dolar ucret. Alinan bir sertifika. Bununla birlikte nasil bir is bulunabilir ya da gorev tanimi nedir  ya da bu gorev 8 gunluk kurs ile gerceklestirilebilir mi ? Orasi tartisilir. Elbette staj programi var. Fakat gorev tanimini tam olarak suan bilmedigimden dolayi acikcasi suphelerim var. Daha tecrubeli kisilerden daha genis bilgiler ile birlikte arastirmaya ve tartismaya devam etmeliyiz.

 

 

Ayrica Amerika da dil egitimi almak isteyen arkadaslara da yardimci olabilirim ..




 
 





E-N-G-I-N-E-E-R O-F-F-I-C-E-R

#14
volkanozan

volkanozan
  • Denizci
  • 18 İleti
  • Konum:istanbul

Dynamic Positioning System ile ilgili kucuk bir arastirma yaptim. Dunya uzerinde bircok kurs ya da okul mevcut. Fiyatlarda degiskenlik gosteriyor. Ornegin Amerikada oldugumdan dolayi Florida daki bir okulu arastirdim, 2 ayri kurs bulunmakta. Basic ve advance adinda bu iki kursuda sanirim almak gerekiyor. Okul ile irtibat kurmadim sadece sitesinde ki yazilanlara baktigim kadari ile bu gerekiyor. Acikcasi konu hakkinda daha once hicbir bilgim yoktu. Fakat son birkac gundur baska yerlerde de rastladigim bilgiler dogrultusunda kisa bir arastirma sonucu ortaya guzel bilgiler cikti. Fakat henuz tam olarak arastirmaya zamanim olmadi. Yapilmayacak birsey degil. Burada ki okulun fiyati 2500 USD. Diger kurs da ayni sekilde. Yani toplam 5000 USD gerekiyor. Fakat anlayamadigim sey kurslar 4 gunluk. Yani toplamda 8 gunluk bir kurs. Verilen 5000 dolar ucret. Alinan bir sertifika. Bununla birlikte nasil bir is bulunabilir ya da gorev tanimi nedir  ya da bu gorev 8 gunluk kurs ile gerceklestirilebilir mi ? Orasi tartisilir. Elbette staj programi var. Fakat gorev tanimini tam olarak suan bilmedigimden dolayi acikcasi suphelerim var. Daha tecrubeli kisilerden daha genis bilgiler ile birlikte arastirmaya ve tartismaya devam etmeliyiz.

 

 

Ayrica Amerika da dil egitimi almak isteyen arkadaslara da yardimci olabilirim ..

Oncelikle kurs icin gene tekrar ediyorum  http://www.nautinst..../dp-centres.cfm bu sitedeki akreditesi olan kurslari tercih edin yoksa alacaginiz belge bir ise yaramayabilir. Uluslararasi anlamda kabul goren bir kurulus burasi.

Kurs parasi her yerde degisiklik gosteriyor daha once yazmistim zaten.

Ilk gittiginiz kurstan sonra 28 gunluk bir staja cikmaniz gerekiyor (DP sistemli bir gemide) daha sonra donup advance kursunu aliyorsunuz. Bunun sonrasinda 5 ay daha staj yapmaniz gerekiyor. Staj defterinizi doldurup, Kaptan dan onay aldiktan sonra stajiniz bitiyor. 

6 ay bir sistemi ogrenmek icin cok yeterli bir sure, adi stajer diye guverte de boya yapacak degilsiniz:)

Ayrica alcaginiz ekstra bir kurs ile yada kurs icerigine gore de olabilir ondan emin degilim, stajinizi 6 hafta kadar da kisaltabiliyorsunuz.

Kursun suresinin kisaligina veya parasina takilmayin. Size ne kazandiracak hangi is kapilarini acacak onu dusunun bence. 

Staj bitimin de calistiginiz geminin DP sistemine gore SDPO yani senior DP officer oluyorsunuz. Ehliyetinizin durumuna gore de yukseliyorsunuz. Yani baska bir sinav egitim vs yok .

Eger yeterli tecrube edinirseniz ve ehliyetiniz de varsa DP master olmus oluyorsunuz. 



#15
volkanozan

volkanozan
  • Denizci
  • 18 İleti
  • Konum:istanbul

Volkan abi iyi günler,
Şimdi herkes bir hevesle FPSO gibi offshore işlere merak salıyor sonrasını getiremiyor veya getirmeyip uğraşmıyor türk gemilerinde devam ediliyor cesaret edilmiyor. ben stajımda birçok FPSO yapmıştık (Avusturalya çevresi) hep hindistanlı ve ruslar çalışıyordu,Ne yazık ki hiç türke raslamadım.
Benim bir planım var önümde 3-4 kontrat atıp sonrasında 1 yıl kadar dil kursunda geçirip iyice akıcı konuşmak sonrasına master veya böyle yabancı şirketlerde daha iyi şartlarda profesyonelce  çalışmak isteğim var.Bu şirketlerde daha sonra kara posizyonunda çalışma imkanları oluyor mu? Acaba sizin engin bilgilerinizden tavsiyeniz ne olur ?

Guzel kardesim yanlis anlama ama ben plani cok duydum, hem de planladim zamaninda smile.png

4 kontrat tan sonra da 2.lik yaklastigi icinin sunu da alayim sonra diyceksin, 2. olduktan sonra da ya boyle de gidiyor diyeceksin. Gidecegin yer ingiltere kraliyet ordusu degil. Londra aksani ile konusmana da gerek yok emin ol buna. Kendi cabanla da, tatillerinde gidecegin kurslarla da cok rahat gelistirebilirsin yabanci dilini.

Is konusuna gelince, bu islerde de karaya gecme durumu tabi ki var. Yanliz nasil ki  bizim ulkemizde okul ayrimi gibi sacma birsey yapiliyorsa, Dunyada da bu yapiliyor ama  daha akilli bir sekilde milliyet ayrimi olarak yapiyorlar. Yani bir yerde Hintliler cogunluktaysa onlar, Ingilizlerse ki  zaten parsellemisler heryeri, Filipinliler heryerdeler, Ruslar da ukraynalilar da oyle, hepsi birbirlerini tutuyor kolluyor.

Yani kara konusunda da hayaller zorlanabilir tabi ama bana gore kara ev dir, ev de TUrkiye dir. Turkiyede de petrol yok.....



#16
mert1969

mert1969
  • Denizci
  • 4 İleti

facebookta dynamic positioning operator grubu var oradan bir miktar araştırma yaptım. Bir çok yararlı bilgi var. Basic ve advanced olarak iki kurs gzüküyor. bazik kurstan sonra bir ay staj var daha sonra advanced kursu ve sonra 6 ay daha staj var.Ancak advanced sertifikasını alanların çeşitli iş ilanlarından gördüğüm kadarıyla 2. ve 3. zabit olarak arandığını gördüm.Yani aslında süreç okadarda uzun deyil. Yaklaşık birbuçuk aylık bir süreç. Buarada bildiğim kadarıyla DP sistemi olan tek gemi barbaros hayrettin paşa var.



#17
hanseatic

hanseatic
  • Denizci
  • 36 İleti
  • Konum:izmir

FPSO, offshore ve Dynamic positioning gemiler... Maaslar yuksek kontratlar maksimum 2 ay vs... fakat dolandiricilik hat safhada. Sakin ve sakin hicbir crewing agency'nin websitesine, kendisine size is bulacak diye yada buldu diye para vermeyin.

Bu sektor buyuk firmalarin elindedir. Shell, Chevron, BP veya Total. Bu firmalar kucuk crewing agencyler ile ugrasmazlar. buyuk acentalar uzerinden personelini alir ve bu acentalar da recruitment yyaptigi kisilerden para, hediye vs hicbir almaz alamaz da (MLC 2006).

 

Dynamic position ile dikkat etmeniz gerekense staj yerinizi ayarlamadan egitim almamaniz. Staj yeri bulmak imkansiz. Staj olmadan aldiginiz egitim ve sertifika hicbir ise yaramaz.

stajinizi ayarladiginiz yerde ne DP calisiyor bilemezsiniz. 6 ay staj demek - 6 X 30 gun x 24 saat DPnin calismasi demek. Cogu DP ayda 20 saatten fazla calismiyor olabilir. Bu durumda 4 sene staj yapmak zorunda bile kalabilirsiniz.



#18
d!lémmâ

d!lémmâ

    ««»»ڪےєςкเภเ««»»

  • Co-Admin
  • 4185 İleti
  • Konum:Seyrü Seferdé

FPSO, offshore ve Dynamic positioning gemiler... Maaslar yuksek kontratlar maksimum 2 ay vs... fakat dolandiricilik hat safhada. Sakin ve sakin hicbir crewing agency'nin websitesine, kendisine size is bulacak diye yada buldu diye para vermeyin.

Bu sektor buyuk firmalarin elindedir. Shell, Chevron, BP veya Total. Bu firmalar kucuk crewing agencyler ile ugrasmazlar. buyuk acentalar uzerinden personelini alir ve bu acentalar da recruitment yyaptigi kisilerden para, hediye vs hicbir almaz alamaz da (MLC 2006).

 

Dynamic position ile dikkat etmeniz gerekense staj yerinizi ayarlamadan egitim almamaniz. Staj yeri bulmak imkansiz. Staj olmadan aldiginiz egitim ve sertifika hicbir ise yaramaz.

stajinizi ayarladiginiz yerde ne DP calisiyor bilemezsiniz. 6 ay staj demek - 6 X 30 gun x 24 saat DPnin calismasi demek. Cogu DP ayda 20 saatten fazla calismiyor olabilir. Bu durumda 4 sene staj yapmak zorunda bile kalabilirsiniz.

 

küçük bi  heves oluşmuştu içimde eğer yazdıklarınız  gerçekten doğruysa  o hevesde  yok artık teşekkürler  :) 


Bir işi murâd itme
Hak'dandır O red itme
Oldıysa inâd itme
Mevlâ görelim neyler.Neylerse güzel eyler



*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

--DeNizCiLik UploadLarıM İçiN TıkLayIn--


4shared.com yasaklandı..
8.8.8.8
8.8.4.4
Hızlı ve sorunsuz erşim için bu DNS leri kullanabilirsiniz







#19
emrekubat

emrekubat
  • Denizci
  • 71 İleti

küçük bi  heves oluşmuştu içimde eğer yazdıklarınız  gerçekten doğruysa  o hevesde  yok artık teşekkürler  smile.png

=)) ewt o ayda 20 saat çalışma olayı sakatmış var onu kim bekler:S


Hayat ; Biz gelecek hakkında planlar yaparken başımızdan geçenlerdir...

#20
d!lémmâ

d!lémmâ

    ««»»ڪےєςкเภเ««»»

  • Co-Admin
  • 4185 İleti
  • Konum:Seyrü Seferdé

bu ehliyetlerinde  panaması  belizesi  varmı  ?  :)  


Bir işi murâd itme
Hak'dandır O red itme
Oldıysa inâd itme
Mevlâ görelim neyler.Neylerse güzel eyler



*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

--DeNizCiLik UploadLarıM İçiN TıkLayIn--


4shared.com yasaklandı..
8.8.8.8
8.8.4.4
Hızlı ve sorunsuz erşim için bu DNS leri kullanabilirsiniz










0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı